sobota, 16 kwietnia 2011 12:38 | Wpisany przez Piotr Stygienko |
...a nie zanosiło się na to. Frekwencja w pociągu Regio „Karmazyn” relacji Wrocław – Zielona Góra – Szczecin oscylowała około 120 osób na odcinku Wrocław – Zielona Góra ( potwierdzone badania własne).
piątek, 08 kwietnia 2011 09:05 | Wpisany przez Tomasz Sijka |
Białoruś to kraj, który poprzez swoją sytuację polityczną często postrzegany jest jako „zacofany” W poniższym artykule chciałbym pokrótce opisać jak wygląda kolej u naszych wschodnich sąsiadów. Artykuł w żadnym stopniu nie jest próbą wychwalania reżimu Aleksandra Łukaszenki
Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe sama informuje, że 37% polskiej sieci kolejowej znajduje się w stanie niezadowalającym, a 38% w stanie dostatecznym. To oznacza, że aż trzy czwarte sieci kolejowej wymaga remontów. Mimo to rewitalizacja zniszczonych linii schodzi na coraz dalszy plan. Zbigniew Szafrański, prezes PKP PLK, nie ukrywa, że zamierza skupić się na budowie w Polsce kolei dużych prędkości: – Większość polskich torów została zbudowana w XIX czy na początku XX wieku. Na ich remont potrzeba miliardów, ale musimy podstawić raczej na budowę szybkiej kolei, inaczej nigdy nie odrobimy dystansu do innych krajów – stwierdził Szafrański podczas tegorocznego Forum Ekonomicznego w Krynicy-Zdroju.
niedziela, 06 lutego 2011 11:10 | Wpisany przez Tomasz Sijka |
Ukraińskie Zakarpacie to atrakcyjny turystycznie region, w którym krzyżują się kultury kilku narodów. Z losami tego obszaru związane są częste zmiany granic a co za tym idzie zmiany zwiazane z transportem kolejowym. Można tu spotkać rózne szerokosci torów. Jak na kraj byłego ZSRR przystało większość stanowią oczywiście tory szerokie jednak istnieją również kolejowe linie normalnotorowe oraz wąskotorowe. Zakarpacie to swoiste „skrzyżowanie” linii kolejowych łączących Ukrainę i Rosją z Europą południową w tym z Półwyspem Bałkańskim. Na styku granic Ukrainy, Słowacji i Węgier znajduje się liczące niewiele ponad 8 tysiecy mieszkańców miasteczko Czop. Usytuowany jest tutaj duży węzeł kolejowy z punktem przestawczym dla pociągów międzynarodowych jadacych z Kijowa i Moskwy do Bratysławy, Budapesztu i Belgradu. Czop to również duży węzeł dla pociągów towarowych. Spotkać można tu wagony normalnotorowe różnych kolei europejskich.
czwartek, 06 stycznia 2011 13:52 | Wpisany przez Zdzisława Wojciechowska |
W ostatnich dniach media informują o dramatycznej sytuacji w przewozach kolejowych. Większość pociągów kursujących na dalekobieżnych trasach składa się z 3 lub 4 wagonów, a wszystko ma miejsce w czasie świąteczno – noworocznego szczytu przewozowego.
Te jak i wcześniejsze doniesienia dopełniając sytuacji totalnego chaosu w jakim znajduje się transport kolejowy w Polsce – chaosu, który na taką skale nigdy po 1945 roku nie miał miejsca.