Posterunki na słowo honoru
„Z Biegiem Szyn” ujawnia szczegóły kontroli UTK na stacjach i posterunkach odgałęźnych
(tekst pochodzi z dwumiesięcznika „Z Biegiem Szyn”, nr 60, lipiec-sierpień 2012) http://www.zbs.net.pl
Wiadomo było, że nie jest dobrze, ale mało kto się spodziewał, że jest aż tak źle – Urząd Transportu Kolejowego przeprowadził kontrolę przestrzegania zasad i procedur związanych z bezpieczeństwem prowadzenia ruchu na liniach kolejowych. Kontrola – będąca reakcją urzędników na marcowe czołowe zderzenie pociągów pod Szczekocinami – objęła między innymi posterunki ruchowe (stacje oraz posterunki odgałęźne) na polskiej sieci kolejowej. Kontrolę zrealizowano między 6 i 16 marca. Dwumiesięcznik „Z Biegiem Szyn” dotarł do szczegółów raportu pokontrolnego, który powstał na przełomie maja i czerwca. Kontrole zostały przeprowadzone przez pracowników oddziałów terenowych UTK na obszarze działania siedmiu wybranych zakładów spółki PKP Polskie Linie Kolejowe. Urzędnicy na 33 skontrolowanych stacjach oraz posterunkach odgałęźnych trafili na najróżniejsze niedociągnięcia – począwszy od nieaktualnych zapisów w regulaminach technicznych stacji oraz posterunków odgałęźnych, a na usterkach urządzeń sterowania ruchem kolejowym skończywszy. Wykryto, że na podstawie nieaktualnych regulaminów technicznych funkcjonuje dziewięć skontrolowanych posterunków ruchowych. Oznacza to, że dokument określający zasady prowadzenia ruchu pociągów przez daną stację lub posterunek odgałęźny nie uwzględniał faktycznie występujących na miejscu uwarunkowań (takich jak liczba czynnych torów, działające na posterunku urządzenia, dostępne wyposażenie). Na podstawie nieaktualnych regulaminów działały między innymi stacje Drzewica, Radom Wschodni czy Szydłowiec. W Szydłowcu wykryto ponadto, że obsada stacji niezgodna jest z zapisami miejscowego regulaminu technicznego – stanowisko nastawniczego na nastawni dysponującej, choć przewidziane było w regulaminie, w rzeczywistości pozostawało nieobsadzone. Stacja Szydłowiec to rekordowy przypadek, jeśli chodzi o liczbę stwierdzonych nieprawidłowości. Kontrolerzy UTK wykryli tam również uszkodzone urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Ogółem usterki urządzeń i elementów infrastruktury stwierdzono na 20 skontrolowanych posterunkach (jak się dowiedzieliśmy, usterki urządzeń szczególnie obfitowały na posterunkach podlegających Zakładowi Linii Kolejowych w Łodzi). Mowa o uszkodzonych komputerach (np. brak wizji na monitorze), nieuzupełnionych po kradzieżach elementach infrastruktury (kable, dławiki torowe) czy awariach automatyki (np. niedziałająca samoczynna blokada liniowa). Co istotne, podczas kontroli urzędnicy UTK potwierdzili również, że na części stacji uszkodzenia urządzeń sterowania ruchem kolejowym wymuszają permanentne wyprawianie pociągów na sygnał zastępczy. Jak ponadto ustalili kontrolerzy Urzędu Transportu Kolejowego, na długi czas usuwania usterek wpływ ma między innymi zbyt mała liczba inspekcji przeprowadzanych przez pracowników zakładów linii kolejowych odpowiedzialnych za kontrolę i nadzór posterunków ruchowych.
(tekst pochodzi z dwumiesięcznika „Z Biegiem Szyn”, nr 60, lipiec-sierpień 2012) http://www.zbs.net.pl
Wiadomo było, że nie jest dobrze, ale mało kto się spodziewał, że jest aż tak źle – Urząd Transportu Kolejowego przeprowadził kontrolę przestrzegania zasad i procedur związanych z bezpieczeństwem prowadzenia ruchu na liniach kolejowych. Kontrola – będąca reakcją urzędników na marcowe czołowe zderzenie pociągów pod Szczekocinami – objęła między innymi posterunki ruchowe (stacje oraz posterunki odgałęźne) na polskiej sieci kolejowej. Kontrolę zrealizowano między 6 i 16 marca. Dwumiesięcznik „Z Biegiem Szyn” dotarł do szczegółów raportu pokontrolnego, który powstał na przełomie maja i czerwca. Kontrole zostały przeprowadzone przez pracowników oddziałów terenowych UTK na obszarze działania siedmiu wybranych zakładów spółki PKP Polskie Linie Kolejowe. Urzędnicy na 33 skontrolowanych stacjach oraz posterunkach odgałęźnych trafili na najróżniejsze niedociągnięcia – począwszy od nieaktualnych zapisów w regulaminach technicznych stacji oraz posterunków odgałęźnych, a na usterkach urządzeń sterowania ruchem kolejowym skończywszy. Wykryto, że na podstawie nieaktualnych regulaminów technicznych funkcjonuje dziewięć skontrolowanych posterunków ruchowych. Oznacza to, że dokument określający zasady prowadzenia ruchu pociągów przez daną stację lub posterunek odgałęźny nie uwzględniał faktycznie występujących na miejscu uwarunkowań (takich jak liczba czynnych torów, działające na posterunku urządzenia, dostępne wyposażenie). Na podstawie nieaktualnych regulaminów działały między innymi stacje Drzewica, Radom Wschodni czy Szydłowiec. W Szydłowcu wykryto ponadto, że obsada stacji niezgodna jest z zapisami miejscowego regulaminu technicznego – stanowisko nastawniczego na nastawni dysponującej, choć przewidziane było w regulaminie, w rzeczywistości pozostawało nieobsadzone. Stacja Szydłowiec to rekordowy przypadek, jeśli chodzi o liczbę stwierdzonych nieprawidłowości. Kontrolerzy UTK wykryli tam również uszkodzone urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Ogółem usterki urządzeń i elementów infrastruktury stwierdzono na 20 skontrolowanych posterunkach (jak się dowiedzieliśmy, usterki urządzeń szczególnie obfitowały na posterunkach podlegających Zakładowi Linii Kolejowych w Łodzi). Mowa o uszkodzonych komputerach (np. brak wizji na monitorze), nieuzupełnionych po kradzieżach elementach infrastruktury (kable, dławiki torowe) czy awariach automatyki (np. niedziałająca samoczynna blokada liniowa). Co istotne, podczas kontroli urzędnicy UTK potwierdzili również, że na części stacji uszkodzenia urządzeń sterowania ruchem kolejowym wymuszają permanentne wyprawianie pociągów na sygnał zastępczy. Jak ponadto ustalili kontrolerzy Urzędu Transportu Kolejowego, na długi czas usuwania usterek wpływ ma między innymi zbyt mała liczba inspekcji przeprowadzanych przez pracowników zakładów linii kolejowych odpowiedzialnych za kontrolę i nadzór posterunków ruchowych.
Kolej
-
Kolej
- Usta Nowaka
- Myślenie jednotorowe
- Pełzająca katastrofa
- Optymalizacja donikąd
- Wykolejona modernizacja
- Znikające dworce
- Pod pretekstem bezpieczeństwa
- Posterunki na słowo honoru
- EP05-23
- Dni wolne od pociągów
- Medialny Rozkład
- Trasa Ostrów Wlkp. – Głogów: zmiany na lepsze, zmiany na gorsze
- Z kart historii krotoszyńskiego węzła kolejowego
- Kraj coraz wolniejszej kolei
- Dwója na szynach
- Nowy Wrocław Mikołajów
- Linia kolejowa Kłodzko – Wałbrzych
- Zakaz wjazdu dla pociągów pasażerskich?
- Szybka kolej przedwojenna
- Euro 2012 nie po kolei
- Karmazyn w przyszłym roku nie pojedzie (?)
- Białoruś
- Kolej dużych pieniędzy
- Zakarpacie
- Wagony, lokomotywy i gadżety
- Znikające pociągi
- Zima „zaskoczeniem” dla kolei.
- Cuda przed-wigilijne!
- Ministerstwo wygrywa wojnę o kolej! A co na to pasażerowie?
- Anty-podwyżki
- Ośmiu dyrektorów od dużych prędkości.
- Transport antypubliczny
- Ygrek - czyli czy ktoś tu udaje greka...
Szybki kontakt
Gościmy
Naszą witrynę przegląda teraz 19 gości